Ingen retur på spesiallagede produkter

Det hender ikke ofte, men av og til får vi forespørsel om returer på produkter kunder har kjøpt. Det kan være at de angrer seg på kjøpet eller det kan skyldes noe annet. Uansett, her må vi minne om det finnes lovverk som sier at spesiallagede produkter er unntatt for angreretten.

Unntak fra angreretten

De fleste av våre produkter, så som postkasseskilt, dørskilt eller ID-brikker, er laget med kundenes egne ønsker om tekstinnhold. Slike produkter – altså produkter som er spesiallagede for kunder – er nemlig unntatt fra angreretten.

Du kan også lese mer om dette unntaket på Lovdata.no, hvor det står beskrevet at unntaket gjelder: «levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg».

Les gjerne også mer om våre retur- og angrerettsvilkår.

Samtidig fører vi også enkelte produkter som kan returneres ved å bruke angreretten. Dette gjelder først og fremst våre Nei til reklame-skilt, som altså har et fast innhold og som dermed ikke må lages spesielt til den enkelte kunde.

Sjekk ordren din nøye

Ettersom det ikke er angrerett på de fleste av våre produkter, er det særs viktig at du som kunde forsikrer deg om at innholdet du ønsker på skiltet ditt er korrekt. Derfor er det alltid lurt å dobbeltsjekke at innholdet stemmer før du fullfører kjøpet. Sjekk at ikke det har sneket med seg noen skrivefeil på enten navn eller adresse.

Share This

Del gjerne

Vi setter pris på om du deler denne siden med dine venner