Slik unngår du at ikke forsendelsen kommer frem

Det hender at vi får forsendelser i retur, uten at kunden forstår hvorfor. For å sørge for at forsendelsen kommer frem er det nemlig et par ting du må være sikker på.

De vanligste årsakene til at posten ikke kommer frem

Postkasse ikke midlertidig merket: Dersom det ikke står noe navn på postkassen, hender at posten ikke blir levert. Dersom du ikke har et nytt postkasseskilt, kan du merke postkassen med en midlertidig lapp med ditt navn på. Dersom navnet er synlig og enkelt å lese, er dette tilstrekkelig for Posten og andre leveringstjenester.

At man har flyttet og ikke meldt adresseendring til Posten: Har du endret bostedsadresse, er det viktig at du melder adresseendring til Posten. Ellers vil også forsendelsen normalt bli sendt i retur.

Feil adresse og/eller skrivefeil på navn: Små feil på enten adresse eller navn er nok til Posten sender forsendelsen i retur. Sørg derfor for å dobbeltsjekke at både navn og adresse er korrekt skrevet før du bestiller nytt postkasseskilt.

Merk at returer normalt vil bli sendt tilbake til oss etter 4-6 uker. Denne ventetiden er jo dessverre lei for deg som har bestilt nytt postkasseskilt. Derfor bør du sørge for at postkassen er midlertidig merket, at du har meldt adresseendring og at du har skrevet riktig navn og adresse på skiltet.

Share This

Del gjerne

Vi setter pris på om du deler denne siden med dine venner